Mencegah buasir,rawatan buasir, apa jenis-jenis buasir

Monday 22 October 2018

Petua Kecutkan Buasir

Petua Kecutkan Buasir | Buasir adalah penyakit di mana terdapat bengkak pada saluran darah atau urat yang ada di rektum atau rektum. Ia adalah satu keadaan di mana ia mengganggu dan menyebabkan ia menyerang pintu pembukaan rektum, yang menjadikannya sakit, sakit, gatal dan kadang-kadang berseri. Terdapat dua jenis buasir yang merupakan buasir pendarahan di mana kawasan yang meradang berada di rektum atau di dubur dubur, yang tidak kelihatan begitu menyakitkan dan tidak berbahaya, tetapi membiak dan membuat usaha yang hebat (mungkin disebabkan oleh sembelit), gangguan ini boleh menyebabkan lesi di permukaan buasir dan pendarahan. Keadaan ini sangat serius dan anda harus menerima lebih banyak bantuan atau rawatan.



Bagaimana untuk mengurangkan kedutan buasir


Jenis kedua buasir lebih berbahaya dan lebih kerap menyebabkan ketidakselesaan dan kesakitan, yang merupakan buasir jenis luar. Buasir jenis ini biasanya menjadi masalah bagi sesiapa yang menderita kerana pesakit akan selalu merasa sakit, gatal, tidak selesa, dan lain-lain. Dan ketika buasir berada di luar rektum, lebih mudah cedera dan berdarah, jadi jenis buasir ini harus diterima perhatian perubatan dan rawatan segera.

Kesakitan dan kesakitan


Antara punca buasir ialah tabiat cirit-birit yang kuat semasa kencing kerana tekanan pada otot rektum atau rektum akan menyebabkan buasir. Sebab-sebab lain termasuk batuk yang teruk dan berpanjangan, cirit-birit yang teruk dan kerap, penggunaan alkohol yang berpanjangan, penggunaan alkohol yang berlebihan, produk berat badan berlebihan dan berpanjangan, tiada pemakanan yang sihat, terutamanya serat makanan ringan atau tidak, merokok berat, penghantaran biasa yang tidak normal dan banyak lagi.

Oleh itu, jika anda mengalami buasir, anda akan mendapati cara atau cara untuk mencegah ketidakselesaan dan kesakitan buasir ini, serta bagaimana untuk mengurangkan buasir. Perlu diingat bahawa terdapat beberapa tip untuk mencegah pendarahan, atau jika anda telah didiagnosis dengan buasir, anda pasti akan membaca atau mengetahui beberapa petua dan cara untuk mengelakkan ketidakselesaan, sakit dan cara untuk mengurangkan bateri. Mari lihat beberapa cara yang boleh anda praktikkan.

Petua dan bagaimana untuk mengelakkan ketidakselesaan, sakit dan kedutan buasir
Kini kami berkongsi tips dan cara untuk mencegah ketidakselesaan, sakit dan mengurangkan buasir. Petua ini datang dari laman web kami yang menerangkan rawatan dan langkah-langkah pencegahan yang tidak menyakitkan. Berikut adalah beberapa petua dan cara untuk merawat dan mencegah buasir seperti berikut:

Tips untuk Hue Pain
Elakkan membersihkan kawasan dubur dengan tuala tebal, terutama untuk buasir buasir dengan Tahap 4.
Sapukan gel yang mengandungi zink oksida untuk melegakan bengkak dan keradangan buasir. Gel zink oksida ini boleh didapati di mana-mana farmasi berhampiran. Antara jenama gel yang mudah diperoleh ialah Rowatanal.
Rendam punggung selama 15-20 menit di dalam wadah yang berisi air hangat. Menurut Profesor Dr. Lester Rosen, dari Sekolah Perubatan Universiti Philadelphia, kaedah ini dapat melegakan otot-otot sphincter kebimbangan dan mencegah otot-otot menjadi radang dari tisu yang membengkak yang membengkak dari dubur. Kaedah ini adalah yang terbaik diamalkan oleh pesakit dengan buasir dengan buasir di Aras 4.
Elakkan amalan menangguhkan keperluan untuk membuang air besar. Ia akan menjadikan najis memampat dan kering, menyebabkan sembelit dan meningkatkan risiko luka dinding buasir mukosa.
Berolahraga seperti berjalan kaki, berbasikal dan berenang boleh memulakan gerakan usus peristaltik dan mencegah sembelit. Di samping itu, senaman juga dapat menggalakkan peredaran darah dalam rektum dan dubur.
Mengambil makanan yang kaya serat, seperti sayur-sayuran dan buah-buahan, boleh membantu menghasilkan najis yang lembut, dan ini boleh menghalang perubahan ekstrem antara buasir dan buasir lendir.
Minum banyak air setiap hari untuk mengelakkan pembentukan kotoran kering dan keras.
Penggunaan suplemen Ginkgo biloba dapat menggalakkan peredaran darah vena dalam bidang dubur dan rektum. Peredaran darah yang lembut boleh mengurangkan risiko edema dan pembengkakan dinding lendir dubur.
Elakkan duduk terlalu lama di atas tandas kerana kedudukan duduk dan berjongkok boleh menambah tekanan ke dinding lendir dubur dan rektum.
Tips untuk Hue Pain
Kaedah rawatan dan pencegahan buasir seperti yang diterangkan di atas hanya sesuai jika buasir anda tidak berada pada paras yang serius, seperti tanpa demam, tanpa kesakitan yang berpanjangan dalam dubur dan tanpa pembentukan gangren. Jika buasir anda mempunyai simptom jangkitan dan gangren, kami mengesyorkan agar anda pergi berjumpa doktor untuk rawatan tambahan.

Kami telah melihat beberapa tips dan cara untuk mengelakkan ketidakselesaan, sakit dan cara untuk mengurangkan buasir. Anda boleh membuat kesimpulan bahawa, antara cara lain untuk mengelakkan dan mengurangkan kesakitan yang disebabkan oleh buasir, anda perlu mengamalkan pengambilan suplemen atau ubat-ubatan yang boleh menangani masalah buasir ini. Di sini anda akan dibentangkan dengan produk yang boleh mengatasi masalah buasir jika diamalkan secara berterusan.

No comments:

Post a Comment